Bakasana - The Crane or Crow Pose

A couple little tricks to work on this pose and jumping back.

It's a second series poses but it is also a transition option from bujapidasana and supta kurmasana.
Quelques petites astuces pour travailler sur cette posture et sauter vers l'arrière.

Standing Forward Bends - Padungustasana

This is a standing forward bend and is great for lengthening the back of the body, particularly the muscles of the back and for the space between the spinal vertebrae because of the weight of the head providing traction for the spine.  

However, while we do this what we often forget about is the core of the body and the pelvic floor...in this little clip we talk about that.

Keep in mind that we want to stretch the whole back body...not just the hamstrings.

C'est une position debout et penchée en avant. Cette posture est très bien pour l'arrière du corps. Particulièrement pour étirer les muscles du dos et créer de l'espace entre les vertèbres parce que le poids de la tete aide à ca. 

Néanmoins, nous oublions souvent pendant cette posture de garder un centre fort... Voici une vidéo expliquant tout cela.

Mysore Style Ashtanga

Mysore style Ashtanga is AMAZING!  Here's a short film to show you what the room looks like so you can get an idea of what to expect.  It's not a practice only for advanced practitioners.  It's for every level and can be super inspiring to practice in a room where we are all sharing the practice together no matter the level or how long we have been practicing or if we are super stiff or super flexible!

Que veux dire style Mysore ? English below.

Mysore est le nom de la ville en Inde ou Krishnamacharya commença à enseigner le yoga dans le palais du Maharadjah. On pourrait le qualifier de ‘grand-père’ du hatha yoga moderne. Il fut le professeur de BKS Iyengar, TKV Desikachar, Indra Devi, AG Mohan, Sri K Pattabhi Jois entre autres. Et on peut dire que Pattabhi Jois était le père de l’Ashtanga Vinyasa Yoga. Il reprit le flambeau après le départ de Krishnamacharya de Mysore et continua d’enseigner jusqu'à sa mort en 2009 à l’âge de 92 ans.

Gérald étudia avec Pattabhi Jois de 1991 à 1998, il apprit la troisième série et fut autorisé à enseigner personnellement par Guruji. Linda étudia avec Guruji en 2003 à Mysore et 2 autres fois durant ses visites à New York City.

A Mysore en Inde tous les étudiants de yoga recevaient un enseignement individuel au sein d’un groupe. On peut se demander : Comment chaque personne peut être enseignée individuellement lorsqu’il n’y a qu’un ou 2 enseignants et plusieurs étudiants? Chaque personne pratique la portion de la série d’Ashtanga Vinyasa Yoga qu’il lui a été assignée par son professeur. L’enseignant observe les pratiques des étudiants de yoga et leur donne des ajustements physiques, des conseils verbaux et des explications sur les positions ou sur la pratique. C’est génial car le professeur peut vraiment se concentrer pour vous donner de l’attention personnelle sur les positions que vous avez besoin de travailler.

Pourquoi mémoriser la pratique ?
L’intérêt principal est que l’on amène le mental et les organes des sens vers l’intérieur. Lorsque l’on prend des cours guidés l’esprit reste à l’extérieur, se concentrant sur les instructions du professeur. Alors que lorsqu’on connaît les positions on peut amener son mental plus profondément à l’intérieur et le concentrer sur les fonctionnements subtils du corps, de la respiration et observer la qualité de son esprit. Que se passe-t-il là ?
L’autre avantage que nous voyons est que cela donne l’opportunité à chacun de travailler individuellement ou il se trouve dans sa pratique; en suivant le rythme de sa propre respiration, donc à l’inverse d’un cours guidé ou le professeur doit prendre en considération les besoins du groupe.
Un autre des innombrables bénéfices est de mettre le mental directement dans la pratique. Techniquement parlant yoga veut dire union. Et les choses que nous cherchons à unir sont le corps, la respiration et l’esprit. La mémorisation est une activité très saine pour l’esprit et cette connexion du mental aux fonctionnements de la respiration et du corps amène à une plus grande conscience de l’instant présent dans notre vie de tous les jours.

What is Mysore Practice?
Mysore refers to the traditional way of learning ashtanga yoga as taught by Sri K Pattabhi Jois in Mysore, India.
In a Mysore class students do their own practice while given individual instructions and hands on adjustments from the teacher. The student is required to memorize the sequence and over time poses will be added according to your ability, pace and body. You work closely with the teacher to develop your own practice. How far you go in the sequence is adapted to your own body, and the pace of the practice is decided by your breathing pattern.

It is only by self practice that you progress deeper into the system of Ashtanga Yoga. By learning to listen to, and move in synchronicity with your own breath, you begin to draw in the senses and bring about a deeper sense of awareness. In this way your yoga practice will in time become like a moving meditation.

Having your own practice is an invaluable tool that you will always be able to use whether you practice in a Mysore class, at home or when traveling.

Why bother memorizing the practice?
The main benefit of this is that you start to bring the senses and the mind inwards. When taking led yoga classes the mind needs to stay outward, concentrating on the instructions of the teacher. Once you know the asanas you can bring the mind inwards concentrating on the inner workings of the body and the breath more deeply and observing the quality of the mind. What’s happening there? 
The next main benefit we see is that it gives the opportunity to have each individual work where each individual is; following his/her own breathing rhythm rather than following a guided class which has to take into consideration the needs of the entire group.
Another of the many benefits is bringing the mind directly into your practice. Yoga technically means Union; some of the things we are aiming to unite are the body, breath and mind. Memorizing is a healthy activity for the mind and connecting the mind to the inner workings of the breath and body lead to awareness and mindfulness in all aspects of your life.